Коли можуть анулювати реєстрацію платником єдиного податку?

У разі порушення умов перебування на спрощеній системі оподаткування підприємець зобов’язаний перейти на загальну систему оподаткування. Перелік всіх умов наведений у п. 298.2.3 ст. 298 Податкового Кодексу України. (Далі – ПКУ)

До найрозповсюджених підстав анулювання реєстрації платником єдиного податку можна віднести:

  • перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу;
  • наявність податкового боргу протягом шести послідовних місяців;
  • здійснення видів діяльності заборонених на спрощеній системі оподаткування або не зазначених в реєстрі платника єдиного податку (Далі – ЄП);
  • перевищення допустимої кількості найманих працівників.

Якщо ж підприємець не перейшов на загальну систему або не знав, що порушив умови перебування на спрощеній системі, то податкова може самостійно виключити підприємця з реєстру платників ЄП в разі проведення перевірки та виявлення таких порушень підприємцем (п. 299.10 ст. 299 ПКУ).

Виключення з реєстру платників ЄП проводитися за рішенням податкової з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення.

Слід зазначити, що нормами Податкового кодексу не передбачено установленої форми рішення про анулювання реєстрації платника ЄП. За загальними правилами таке рішення повинно надаватися підприємцю в письмовій формі за підписом начальника податкової з обов’язковим зазначенням підстав для анулювання реєстрації платника ЄП. Також в Податковому кодексі не вказані терміни повідомлення підприємця про виключення його з реєстру платників ЄП. Цим користується податкова і часто повідомляє підприємця тільки через кілька місяців після виключення його з реєстру.

Тому, в разі наявності підстав для виключення ФОПа з реєстру платників єдиного податку, необхідно періодично самостійно перевіряти інформацію про наявність підприємця в реєстрі платників ЄП. Це можна зробити в електронному кабінеті платника податків, скориставшись Реєстром платників єдиного податку.

Залишити відповідь