Одне з найскладніших питань, що вирішується в процесі виробництва та організації обліку готової продукції – обчислення собівартості. Тому першочерговим завданням є складання специфікацій – калькуляцій, в яких визначається склад виробу (готової продукції) для автоматичного списання матеріалів та формування собівартості готової продукції.
Для чого потрібна специфікація готової продукції?
Специфікація готової продукції є важливим інструментом для управління виробництвом та обліком товарів. Вона дозволяє детально описати, які матеріали (сировина) та у якій кількості необхідні для виготовлення певної продукції.
Ось ключові моменти, які варто знати про специфікації готової продукції:
- Створення специфікацій: У 1С можна створити будь-яку кількість специфікацій для різних видів продукції. Специфікації можуть змінюватися, щоб відповідати потребам виробництва.
- Використання специфікацій: Специфікації використовуються для планування виробництва та списання матеріалів. Вони містять інформацію про те, які матеріали (сировина) використовуються при виготовленні продукції.
- Економія робочого часу: Використання специфікацій дозволяє значно скоротити витрати робочого часу на оприбуткування готової продукції та списання матеріалів (сировини), пов’язаних з її виробництвом.
Отже, якщо у вас виробництво, якщо у вас є постійний асортимент продукції, якщо ви контролюєте та аналізуєте списання матеріалів (сировини), що використовуються на виробництві, то вам не обійтись без заповнення специфікацій готової продукції.
Як створити номенклатуру матеріалів (сировини) та готової продукції?
На прикладі конфігурації «Управління торговим підприємством» (УТП) розглянемо заповнення специфікації продукції “Хліб Запашний”, при виробництві якого використовуються такі інгредієнти, як: борошно, дріжджі пресовані, яйце.
Для цього у довіднику «Номенклатура» створюємо картки вищезазначених інгредієнтів. Про те, як це зробити детально розписано у статті «Номенклатура товарів та послуг. Як правильно заповнити».
Аналогічно створюємо і картку товару «Хліб Запашний 0,5 кг», але при цьому обов’язково заповнюємо «Статтю витрат» та «Номенклатурну групу витрат».
Наступним кроком буде створення специфікації готової продукції «Хліб ‘Запашний’ 0,5 кг»
Як заповнити специфікацію готової продукції?
Як зазначалось вище, у кожної продукції може бути безліч специфікацій, тому при створенні нової специфікації важливо зазначати дату, з якої вона діє. Отже, відкриємо реєстр «Основні специфікації номенклатури».
Для цього:
- У довіднику «Номенклатура» виберемо продукцію, для якої буде створювати специфікацію.
- Натиснемо кнопку «Перейти».
- У контекстному меню виберемо пункт «Основні специфікації номенклатури».
- Натискаємо «Створити нову».
- У полі «Період» зазначаємо дату, з якої буде діяти специфікація.
- У полі «Специфікація» натискаємо «Вибрати»: як результат, має відкритися вікно «Специфікації номенклатури».
- У вікні «Специфікації номенклатури» створюємо нову специфікацію.
- Зазначаємо найменування специфікації, кількість та одиниці готової продукції, а також кількість та одиниці виміру комплектуючих (інгредієнтів).
- Записуємо та обираємо створену специфікацію у вікні «Основні специфікації номенклатури».
Специфікація готової продукції «Хліб `Запашний`» створена.